^ Back to Top
         Zespół Szkół Technicznych
                 w Janowie Lubelskim

O szkole


Loga

 

Certyfikaty

   
 
 

Licznik odsłon

Odsłon artykułów:
1774439

JANÓW MIASTEM MŁODYCH LUDZI

Władze miasta, zdając sobie sprawę z tego, jak ważny jest udział młodzieży w działaniach związanych z planowaniem rozwoju Janowa Lubelskiego, zaprosiły przedstawicieli janowskich szkół na spotkanie w ramach opracowywania „Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Janów Lubelski na lata 2016-2022”. Odbyło się ono 1 lutego 2017r.

W spotkaniu wzięli udział uczniowie naszej szkoły: Karolina Moskal (3 TE), Oliwia Serwatka (3TI), Iga Wójcik (3 TE), Katarzyna Mazur (3TE), Damian Kałduś (1 TS), Piotr Ciupak (1 TE), Paweł Ciupak (1 TI), Albert Haase (1 TI). Funkcję opiekuna młodzieży pełniła pani Aldona Pituch. Kreatywność uczestników spotkania zaowocowała wieloma pomysłami, dotyczącymi rozwoju naszej gminy. Konkretne koncepcje przedstawiły też Karolina i Oliwia. Najpierw skupiły się na prezentacji problemów, by później przejść do propozycji ich rozwiązania.

W pierwszej kolejności omówiły trudności, których rozwikłanie jest najbardziej realne i osiągalne w niedługim czasie.  Prelegentki skoncentrowały się na inicjatywach, które miasto zaczęło już realizować i zaproponowały kierunek dalszych działań na obiektach o dużym, a niewykorzystanym w pełni potencjale. Młodzież zaproponowała rewitalizację parku miejskiego Misztalec oraz dworca PKS. Omówione zostały również sposoby na zapewnienie większego komfortu i bezpieczeństwa mieszkańcom naszego miasta. Uczennice wymieniły kilka problemów, z jakimi mieszkańcy Janowa muszą się zmagać, m.in.: zły stan powietrza zimą, niewielka ilość kamer miejskich, niewystarczające oświetlenie osiedli mieszkalnych. Na koniec prezentacji zwróciły uwagę na to, w jaki sposób można sprawić, by Janów Lubelski był „miastem młodych ludzi”. Podkreśliły potrzebę zainteresowania lokalnej młodzieży różnymi formami kultury – muzyką i sportem.

Przysłuchując się młodzieży, najpierw podczas „burzy mózgów”, a później podczas prezentacji rozwiązań problemów, pozostaje mi tylko powiedzieć „jaką mądrą mamy młodzież” i cieszyć się, że możemy im pomagać w kształtowaniu siebie, by oni później zmieniali na lepsze otaczającą nas rzeczywistość (dopisek opiekunki młodzieży).                                                                                  Karolina Moskal, klasa III TE