W przeddzień 11 listopada odbyła się akademia z okazji 104. rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę.
Społeczność szkolna uczciła minutą ciszy zmarłego przed kilkoma dniami śp. Jana Papierza – nauczyciela wychowania fizycznego w ZST.
W ramach ogólnopolskiej akcji organizowanej przez MEiN „Szkoła do hymnu” został odśpiewany przez uczniów i nauczycieli „Mazurek Dąbrowskiego”.
Akademia składała się z dwóch części. Pierwsza skupiona był wokół wydarzeń listopadowych na ziemiach janowskich w 1918 roku. Uczniowie odczytali fragmenty wspomnień zawartych w książce „Janowskie drogi do niepodległości”. Drugą część akademii stanowił koncert wierszy i piosenek w wykonaniu przedstawicieli wszystkich klas. O dekorację i kotyliony zadbała klasa 3bf.
Akademię przygotowali nauczyciele: Aldona Pituch, Justyna Sulowska, Łukasz Potaczała i Tomasz Iwankiewicz.
Mateusz Pyrak, klasa 2ds
28 października 2022 roku został przeprowadzony oraz rozstrzygnięty konkurs czytelniczy pod nazwą „Życie i twórczość Adama Mickiewicza oraz znajomość lektury Ballady
i romanse”.
Konkurs zorganizowała biblioteka szkolna w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0, który nasza szkoła realizuje w bieżącym roku szkolnym.
Celem konkursu było propagowanie czytelnictwa i rozwijanie zainteresowań literaturą.
W rywalizacji wzięło udział 16 uczniów z klas: 3 ei, 3 s, 3 bf , 2 ds, 2 mi.
Najlepsze wyniki osiągnęli:
1 miejsce: Adam Dudziak z klasy 3s
2 miejsce: Tomasz Widz z klasy 2 ds
3 miejsce: Patryk Marzęda z klasy 3 ei
Wyróżnienie otrzymała Aleksandra Góreczna z klasy 3 ei.
Laureaci otrzymają nagrody książkowe. Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom, zwycięzcom serdecznie gratulujemy.
Organizatorzy:
Iwona Dąbek, Edyta Jargiło
Uczniowie Zespołu Szkół Technicznych z klas 1j, 1br, 1eb, 1s na lekcjach informatyki w dniach 17, 19 i 20 października 2022 r. oraz młodzież mieszkającą w Internacie Zespołu Szkół Technicznych w Janowie Lubelskim w dniu 20. października 2022 r. włączyli się w obchody Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery. Wstępem do rozmowy o zawodach i przyszłej karierze było zadanie polegające na wyszukaniu informacji o nietypowych zawodach takich jak arborysta, taksator czy aktuariusz. Podczas pozyskiwania informacji na temat zawodów uczniowie kształcili umiejętność wyszukiwania informacji w Internecie, doboru i selekcji informacji, a także prezentacji wyników swojej pracy. Na lekcjach rozmawialiśmy o zawodzie do którego się przygotowują. Zwracaliśmy uwagę na zalety i wady wybranego przez siebie zawodu oraz o perspektywy zatrudnienia.
Ewa Komisarek
„Sprawdź, czy Twoje kompetencje odpowiadają wymaganiom rynku pracy!
Zobacz swoje szanse na sukces w wymarzonych zawodach. Stwórz swój Indywidualny Plan Działania i wygraj życie!”
Te wyzwania były inspiracją do przeprowadzenia zajęć wśród uczniów ZST na temat trójkątu kompetencji, czyli wiedzy, umiejętności i postaw, które pozwalają realizować zadania w danej dziedzinie.