Spotkania, warsztaty, dyskusje o uzależnieniach i przeciwdziałaniu patologii – ta tematyka zdominowała życie Zespołu Szkół Technicznych w ostatnim czasie. Podsumowaniem tych zajęć była gra terenowa, która choć odbywała się tylko na terenie szkoły ze względu na niezbyt sprzyjającą aurę, to jednak przyczyniła się do usystematyzowania wiedzy uczniowskiej i wykorzystania jej w praktyce. Uczniowie zostali podzieleni na grupy i wylosowawszy kolejność zadań, wykonywali je pełni entuzjazmu. Zadania były zróżnicowane, ale należało się wykazać przede wszystkim spostrzegawczością, sprytem, fotograficzną wręcz pamięcią oraz wiedzą, nie tylko dotyczącą uzależnień, ale także szeroko pojętą znajomością zagadnień z zakresu psychologii, kryminalistyki i socjologii.
Julia Pyć, uczennica klasy II Technikum Budowlanego, o grze mówi tak: „wszystkie konkurencje nauczyły przede wszystkim pracy zespołowej, logicznego myślenia, a przede wszystkim tego, w jaki sposób działa ludzka podświadomość i jak bardzo jest ona podatna na wszelkiego rodzaju czynniki i bodźce. To one, trafiając na podatny grunt młodego człowieka, mogą rozwinąć się w uzależnienia, które są później bardzo trudne do wyleczenia.”
Gra terenowa to jedno z działań z modułu II projektu realizowanego w Zespole Szkół Technicznych „Technik wie, kiedy powiedzieć NIE!”, dofinansowanego z rządowego Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem bezpieczniej” im. Władysława Stasiaka na lata 2018- 2020, koordynowanego przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Aldona Pituch