Celem projektu jest podniesienie poziomu innowacyjności, jakości i atrakcyjności kształcenia
zawodowego w powiązaniu z potrzebami lokalnego rynku pracy poprzez opracowanie,
przetestowanie oraz upowszechnienie e-podręczników dla branży budowlanej.
Przystępując do projektu szkoła otrzyma laptop z oprogramowaniem, tablicę
interaktywną i rzutnik multimedialny, które zostaną przeznaczone do pracowni
budowlanej na warsztatach szkolnych.
Podręczniki używane dotychczas w szkołach zawodowych odbiegają od nowoczesnych
standardów. Często brak w nich nowoczesnych rozwiązań, a zawarte w nich zdjęcia czy
ilustracje nie odzwierciedlają nowoczesnych urządzeń, maszyn czy też parków
technologicznych. Rozwiązaniem tych problemów są e-podręczniki, czyli książki w wersji
elektronicznej. Wykorzystane w nich formy przekazu to przede wszystkim obraz, ilustracja,
film, prezentacja, konsultowanie się przez fora, blogi, ranking użytkowników, porównywanie
wyników.
Testowanie e-podręczników oprócz pracy z uczniami, będzie obejmowało przeszkolenie
nauczycieli w szczególności w zakresie korzystania z platformy oraz bieżące aktualizowanie
treści przy udziale pracodawców.
Wicedyrektor ds. praktycznej nauki zawodu i szkolenia praktycznego W. Dyjach.